Angrerett

Her kan du laste ned angrerettsskjema:


Angreskjema.pdf

 


  DU HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT

 

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.
Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene.

Oppgi fakturanummer/ordrenummer samt grunnen til at du ønsker å returnere varene.

Du har full returrett innen 14 dager fra vår leveringsdato. Varen må være ubrukt og i uåpnet originalemballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jfr. angrerettloven §15, første ledd).

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a).

Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 10. Ved bruk av angreretten må varen også leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid.

Postnord sine egne betingelse gjelder også her og pålegger kunde å reklamere om skadet forsendelse innen 4 timer etter at godset er utlevert!
jf.
http://www.postnord.no/sende/priser-og-betingelser/brukerguide/
Ved skade på gods gjelder Postnords betingelser jf. Transportinformasjon – Skade og Erstatningskrav: «…oppdages skade/innholdsmanko etter at godset er utlevert må det innen 4 timer reklameres til Potnord. I slike tilfeller påhviler det reklamanten å bevise at skade/innholdsmanko har oppstått under transporten. La gods og emballasje være intakt inntil skade-årsak er avklart. Kontakt Kundesenteret på telefon 987 09 300»
Videre står det Transportvilkår-8. Utlevering: «…Godset utleveres mot kvittering. Mottaker skal undersøke godset, og kvittere for at antall kolli og synlig tilstand stemmer med det som er angitt i sendingsinformasjonen/transportdokumentet..:»

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

 

Returadresse:
Spekebua Nett og Engros AS
Baneveien 89
3405 Lier