Kontakt- og feilmeldingsskjema

For å korte ned svar- og behandlingstid på din henvendelse er det SVÆRT VIKTIG AT DU LEGGER INN ALLE DE OPPLYSNINGENE VI TRENGER VEDRØRENDE DIN HENVENDELSE.
Se veiledning her:

Endring av ordre eller Feil adresse i bestilling

Vi gjør oppmerksom på at denne forespørselen må være oss i hende innen 24 timer etter at bestillingen er lagt inn. Dette fordi vi normalt sender ut bestillinger påfølgende virkedag. Dersom din ordre er satt som fullført og du har mottatt e-post med sporingslenke, er endring ikke mulig. Du som kunde er selv ansvarlig for å tilse at all informasjon er korrekt, dette være seg navn, adresse, e-post og mobilnummer. Dette gjelder også ved bruk av Klarna checkout med allerede registrert personalia hos Klarna.

For å foreta endring i en ordre, må vi ha ordrenummeret.

Vakuumslipp/ mugg på speket produkt eller Ødelagt produkt/ forsendelse

Ved vakuumslipp/ mugg eller annen skade på produktet, IKKE kast produktet i søpla. Vi vil trenge å vite navnet på produktet, “best før”-dato, produsent og gjerne LOT-nr (3 til 5-sifret nummer på etiketten)

Vi kontrollerer alle våre produkter for feil og skade før de pakkes, men det kan likevel oppstå under frakt.
Alle ødelagte varer/ produkter i forsendelsen bør dokumenteres.
Dersom du ikke kan dokumentere feil på produktet (som ved bilde(r) eller ved å sende produktet i retur), kan vi ikke opprette refusjons-/ klagesak på dette.
Dersom du mottar en forsending hvorpå pakken er ødelagt på noen måte, må du straks dokumentere skaden/e og aller helst la personalet på utleveringsstedet se og dokumentere dette også. Alle våre sendinger pakkes forsvarlig og etter de retningslinjer vi må følge fra våre distributører.
Jo mer detaljert du kan dokumentere skadene med bilder, jo mer hjelper dette både oss og våre logistikkpartnere til å gjennomføre og godkjenne et erstatningskrav. Oppgjøret vil da også gå desto raskere.

Postnord har oppdatert sine vilkår ved skade og erstatning og pålegger dermed mottaker å melde om skadet gods innen 4 timer etter at godset er utlevert; jf.http://www.postnord.no/sende/priser-og-betingelser/brukerguide/   Herunder står det:
Ved skade på gods gjelder Postnords betingelser jf. Transportinformasjon – Skade og Erstatningskrav: “…oppdages skade/innholdsmanko etter at godset er utlevert må det innen 4 timer reklameres til Potnord. I slike tilfeller påhviler det reklamanten å bevise at skade/innholdsmanko har oppstått under transporten. La gods og emballasje være intakt inntil skade-årsak er avklart. Kontakt Kundesenteret på telefon 987 09 300”
Videre står det Transportvilkår-8. Utlevering: “…Godset utleveres mot kvittering. Mottaker skal undersøke godset, og kvittere for at antall kolli og synlig tilstand stemmer med det som er angitt i sendingsinformasjonen/transportdokumentet..:”

Enkeltprodukter med verdi på under kr. 200,- vil bli refundert via samme betalingskanal som ved kjøp.
Vi behandler likevel alle henvendelser på reklamasjon etter kjønn. Finner vi at produktet er av avgjørende verdi for et samleprodukt eller ordren i øvrig, vil vi evt. ettersende produktet såfremt vi har dette på lager.

Heve kjøp eller Returnere produkt

Du har full returrett innen 14 dager fra vår leveringsdato. Varen må være ubrukt og i uåpnet originalemballasje.
Varen må være ubrukt og i uåpnet originalemballasje. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Vennligst benytt vårt angreskjema dersom du ønsker å heve kjøpet. Du finner det her: Angrerett.
Vi gjør oppmerksom på at ved retur av varer er kjøper ansvarlig for returkostnaden.

Feil i mottatt bestilling

Dersom du mot formodning skulle motta feil produkt eller mangel i din forsending uten at årsak står notert på pakkseddelen vedlagt, skal vi selvsagt ordne opp i dette. Vi trenger da ditt ordrenummer, samt at du forteller oss hvilken kontrollsignatur (initialer) som står skrevet på pakkseddelen.
Normalt vil produkter med verdi på under kr. 200,- bli refundert via samme betalingskanal som ved kjøp, men dette vil likevel vurderes etter kjønn og vi vil selvsagt ettersende manglende produkt(er) såfremt vi har dette på lager.

Utsette sending av ordre

Vi gjør oppmerksom på at denne forespørselen må være oss i hende snarlig etter at bestillingen er lagt inn. Dersom du ønsker å få levert en ordre på et senere tidspunkt enn den normale sendetiden (2-4 virkedager), er dette fullt mulig. Vi trenger da å vite ordrenummeret og når du ønsker leveringen skal sendes fra oss.

Vi kan ikke garantere eksakt leveringsdato, men dato +/- et par virkedager. Dette beror også på hvor i landet du er situert og hvilken utkjøringsavtale som er tilgjengelig med Postnord i ditt nærområde. Du kan sjekke beregnet tid på postnord sine kundesider ved å legge inn vår adresse (3405 Lier) og din adresse.

Merk at en forsending normalt ligger 14 dager på utleveringsstedet før den sendes i retur til oss. Vi gjør oppmerksom på at din ordre likevel vil bli satt som fullført (noe som effektuerer betaling) hos oss påfølgende virkedag etter bestilling.

Etterlysning av bestilling

Dersom din bestilling står som fullført hos oss, vil du ha fått tilsendt en sporingslenke (enten fra Postnord eller Posten/ Bring). Noen e-postklienter merker denne mailen som søppel/ spam. Sjekk derfor din mappe for slik mail først. Dersom du har skrevet inn din e-postadresse feil, vil du heller ikke motta ordrebekreftelse eller sporingslenke.

Har du mottatt sporingslenke og denne står som registrert hos Postnord-terminal i Lier/ Drammen eller andre steder, må du kontakte Postnords kundeservice for hjelp: http://www.postnord.no/nb/kontakt/kontakt-postnord. Du kan henvende deg hos dem enten pr. telefon, chat, kundeside eller e-post. Vi vil selvsagt også hjelpe til med etterlysning av forsendinger som er borte.

Merk at ordre med produkter i restordre/ forhåndsbestilling vil bli sendt så snart produktet/-ene er kommet på lager.

Firmabestilling

Dersom du ønsker å bli firmakunde hos oss, ønsker å foreta en firmabestilling med fakturabetaling eller har spørsmål vedrørende firmabestillinger, send oss en mail på firma@spekebua.no. Vi vil gladelig tilrettelegge en passende firmaavtale med ditt firma.

Annet

Her står du fritt til å stille spørsmål du har som ikke passer inn under noen av de oppsatte emne-feltene.

Dersom du opplever problemer med å bestille i vår nettbutikk, ikke er trygg på data eller netthandel, kan du legge inn en manuell bestilling ved å kontakte oss her eller ved å ringe oss på 921 67 808. Vi gjør oppmerksom på at vår telefon kun besvares ved anledning mellom kl. 09.00 11.30 og 12.00-14.00, mandag-fredag.
Ved manuell bestilling vil det tilkomme et behandlings-/ faktureringsgebyr på kr. 75,- og forhåndsbetaling av faktura kreves. Vi sender fortrinnsvis e-faktura. Det er også mulig å bruke VIPPS etter avtale med oss.
Frakt vil også tilkomme, med mindre nedre grense for fri frakt er nådd eller annet avtales med oss.